Apor, Réka és Emese

Szeretném megőrizni a gyermekeim életének fontos pillanatait, ezzel örömet szerezni nekik, mikor nagyok lesznek. A blogot írom a családomnak és a barátaimnak is, akikkel ritkábban találkozom, így mindig tudják mi is történik velünk.

Apor, Réka és Emese

Lilypie Fourth Birthday tickers Lilypie Third Birthday tickers

Friss topikok

  • Opel P1: qwe (2013.02.10. 12:18) A 15 hónapos oltás, és ami utána következett
  • Kávé és Csokoládé: Trixi! Köszönöm szépen! Hát igen. Szerintem nagyon jó 3 gyerekes anyukának lenni. :) (2010.05.29. 11:08) Réka és Emese 1 éves
  • dorkaakos: Gyönyörűek, gratulálok, h ilyen ügyes Viki! (2010.04.06. 14:10) Húsvét
  • Kávé és Csokoládé: Köszönöm szépen! :) (2010.03.26. 17:23) Torta della Nonna
  • Kávé és Csokoládé: Köszönöm szépen! Azt hittem én vagyok az első, akitől a díjat kapod. :) (2010.02.21. 17:18) Díjat kaptam!

Ezt olvasom

Címkék

ági (1) ajándék (1) ajnácska (1) alsópáhok (5) altatás (1) alvás (7) apor (54) aporbeszéd (16) apu (1) arad (2) bababeszéd (1) babaétel (2) babanémet (1) babaúszás (10) baleset (2) baracs (2) barátok (2) bcg (1) bendegúz (3) beszéd (6) beszédfejlődés (2) betegség (9) bölcsőhalál (1) bor (2) borkóstoló (1) cipő (2) csokoládé (2) dalok (1) desszert (15) díj (2) dunaújváros (1) egészség (3) egészséges (1) egészséges finom (3) emese (3) emi (3) érdekesség (1) értelem (2) esküvő (1) ételallergia (3) ételek (1) ételfotó (1) etetés (9) evés (1) fejlődés (21) fejlődés. (1) ferenczi attila (1) főétel (1) fogápolás (1) fogzás (7) fürdés (2) gasztronómia (28) gluténmentes (2) gréta (1) gyereknémet (1) gyerekszáj (1) gyergyó (4) gyermekkönyv (2) gyermeknevelés (2) gyógymód (1) halétel (1) hasfájás (1) hazaérkezés (1) hinta (1) hízás (3) homeopátia (5) horvátország (3) hozzátáplálás (5) hunor (3) húsvét (4) ikerterhesség (3) ikrek (43) ikrek. (1) irodalom (6) ital (2) járás (4) javítás (1) kakaó (1) karácsony (5) kávé (1) kedvencek (1) keksz (1) kenguru (1) képek (6) keresztelő (4) kinga (2) kirándulás (3) könyv (4) kötődés (2) kúszás (1) lábak (1) likőr (1) lisztérzékenység (3) lisztérzékeny recept (1) magor (3) manóklub (1) mászás (2) menü (1) mikulás (2) mondóka (1) mondókák (1) mozgás (2) mozgásfejlődés (14) népzene (2) nyaralás (3) nyelvtanulás (1) oltás (4) ortopédia (1) orvos (1) óvoda (1) pályázat (1) politika (1) pszichológia (2) quo vadis (1) rajz (2) réka (4) réka beszél (1) rönkház (1) saláta (2) séta (3) stoller katalin (1) súlyfejlődés (4) sütőtök (2) székelyföld (1) szeremley (1) szilveszter (3) szobatisztaság (4) szoptatás (3) születés (3) születésnap (6) tábor (2) teca (1) temesvár (1) tenger gyümölcsei (1) terhesség (1) testvérek (4) torta (1) ülés (1) ultrahang (2) ünnep (19) úszás (1) utazás (7) vendég (1) vers (1) videó (8) zene (2) Címkefelhő

Mozgásfejlődés

2008.10.28. 15:20 - Kávé és Csokoládé

Címkék: fejlődés mozgás

Először én is, mint minden kisbaba a fejem tanultam megtartani. November 20.-n már szépen tartottam. Egy dologban egy picit lassabb voltam az átlag babáknál. Anyu lefektetett a hátamra és a két kezemet megfogta és ülő helyzetbe húzott. Az ügyesebb babák már nagyon hamar emelik a fejüket a testükkel, nemcsak az ügyesebbek, hanem a kisebbek is. Én nagyon nagy baba voltam és ily módon sokáig nem bírtam el a fejem. 3 hónapos voltam körülbelül mikor meg tudtam tartani, amikor anyu húzott felfelé.

Az oldalamra elég hamar fordultam. 3 hónapos és 1 hetes voltam amikor először sikerült. Alsópáhokon pedig már rutinszerűen űztem az oldalra való kitekeredést. Ekkor voltam 3 és fél hónapos. Sokáig csak az egyik oldalamra tudtam fordulni, de a doktor néni azt mondta nem probléma.

A megfordulásaim úgy alakultak, hogy 2 hetes koromban hason feküdtem és oldalra billentem teljesen véletlen, mert a fejem olyan nagy és nehéz volt, hogy magával sodort. Később még néhányszor megfordultam véletlen, majd március 26.-tól tudatosan és gyakran fordultam meg a hasamról a hátamra. Ekkor voltam körülbelül 4 hónapos és 1 hetes. Mindkét irányba pedig április elejétől tudok fordulni, ekkor voltam 4 hónapos és 3 hetes. A felfogás az, hogy fél éves korig kell megtanulni ide oda forogni, különben Dévény torna javasolt, vagy neurológiai vizsgálat. Ezt a "feladatot" én sikeresen abszolváltam több mint 1 hónappal korábban.

Egyébként nagyon érdekes, hogy a mozgásom mennyire mintaszerűen fejlődött. Először meg kell tanulni tartani a fejet jó stabilan, majd az oldalunkra fordulni, ezután megfordulni, majd mászni és felülni. Majd felállni, kapaszkodva sétálni és járni. Ezekről később, ne szaladjunk ennyire előre, csak azt akartam mondani, hogy én mintagyerek voltam e tekintetben.

Most jöjjön néhány kép. Mozgásfejlődésem állomásai. A képeken 2 hónapos vagyok körülbelül.

A bejegyzés trackback címe:

https://apor.blog.hu/api/trackback/id/tr60736700

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása