Apor, Réka és Emese

Szeretném megőrizni a gyermekeim életének fontos pillanatait, ezzel örömet szerezni nekik, mikor nagyok lesznek. A blogot írom a családomnak és a barátaimnak is, akikkel ritkábban találkozom, így mindig tudják mi is történik velünk.

Apor, Réka és Emese

Lilypie Fourth Birthday tickers Lilypie Third Birthday tickers

Friss topikok

  • Opel P1: qwe (2013.02.10. 12:18) A 15 hónapos oltás, és ami utána következett
  • Kávé és Csokoládé: Trixi! Köszönöm szépen! Hát igen. Szerintem nagyon jó 3 gyerekes anyukának lenni. :) (2010.05.29. 11:08) Réka és Emese 1 éves
  • dorkaakos: Gyönyörűek, gratulálok, h ilyen ügyes Viki! (2010.04.06. 14:10) Húsvét
  • Kávé és Csokoládé: Köszönöm szépen! :) (2010.03.26. 17:23) Torta della Nonna
  • Kávé és Csokoládé: Köszönöm szépen! Azt hittem én vagyok az első, akitől a díjat kapod. :) (2010.02.21. 17:18) Díjat kaptam!

Ezt olvasom

Címkék

ági (1) ajándék (1) ajnácska (1) alsópáhok (5) altatás (1) alvás (7) apor (54) aporbeszéd (16) apu (1) arad (2) bababeszéd (1) babaétel (2) babanémet (1) babaúszás (10) baleset (2) baracs (2) barátok (2) bcg (1) bendegúz (3) beszéd (6) beszédfejlődés (2) betegség (9) bölcsőhalál (1) bor (2) borkóstoló (1) cipő (2) csokoládé (2) dalok (1) desszert (15) díj (2) dunaújváros (1) egészség (3) egészséges (1) egészséges finom (3) emese (3) emi (3) érdekesség (1) értelem (2) esküvő (1) ételallergia (3) ételek (1) ételfotó (1) etetés (9) evés (1) fejlődés (21) fejlődés. (1) ferenczi attila (1) főétel (1) fogápolás (1) fogzás (7) fürdés (2) gasztronómia (28) gluténmentes (2) gréta (1) gyereknémet (1) gyerekszáj (1) gyergyó (4) gyermekkönyv (2) gyermeknevelés (2) gyógymód (1) halétel (1) hasfájás (1) hazaérkezés (1) hinta (1) hízás (3) homeopátia (5) horvátország (3) hozzátáplálás (5) hunor (3) húsvét (4) ikerterhesség (3) ikrek (43) ikrek. (1) irodalom (6) ital (2) járás (4) javítás (1) kakaó (1) karácsony (5) kávé (1) kedvencek (1) keksz (1) kenguru (1) képek (6) keresztelő (4) kinga (2) kirándulás (3) könyv (4) kötődés (2) kúszás (1) lábak (1) likőr (1) lisztérzékenység (3) lisztérzékeny recept (1) magor (3) manóklub (1) mászás (2) menü (1) mikulás (2) mondóka (1) mondókák (1) mozgás (2) mozgásfejlődés (14) népzene (2) nyaralás (3) nyelvtanulás (1) oltás (4) ortopédia (1) orvos (1) óvoda (1) pályázat (1) politika (1) pszichológia (2) quo vadis (1) rajz (2) réka (4) réka beszél (1) rönkház (1) saláta (2) séta (3) stoller katalin (1) súlyfejlődés (4) sütőtök (2) székelyföld (1) szeremley (1) szilveszter (3) szobatisztaság (4) szoptatás (3) születés (3) születésnap (6) tábor (2) teca (1) temesvár (1) tenger gyümölcsei (1) terhesség (1) testvérek (4) torta (1) ülés (1) ultrahang (2) ünnep (19) úszás (1) utazás (7) vendég (1) vers (1) videó (8) zene (2) Címkefelhő

Az idei Karácsony

2009.01.16. 14:06 - Kávé és Csokoládé

Címkék: ünnep karácsony

Nagyon szépen és meghatóan teltek az ünnepek, bár ebből én még mit sem érzékeltem. Szenteste átaludtam a gyertyagyújtást, mivel nagycsalád vagyunk, ezért nehezen volt elvárható, hogy az én alvási időmhöz igazodjunk, de jövőre már elvárom. Én csendben aludtam a szobában, miközben szólt a csengő, hogy be lehet menni az ebédlőbe. A karácsonyfa egy nagyon régi, több, mint 100 éves tartón áll, amit ha felhúzunk gyönyörű szép régi dallamon játsza a Csendes éjt, és közben forgatja a fát. Ez egy nagyon különleges dolog, a bécsi kiállításról való, de az igazi különlegessége az, hogy mióta a Pápaffy ház áll azóta minden Karácsonykor zenél a családnak, generációk óta. Ezután a szüleim, Vikiék és Rékáék elénekelték a Himnuszt, a Székely Himnuszt, elmondták a Miatyánkot és még elhangzott néhány karácsonyi ének. Magor csendben figyelte az eseményeket, én még mindig aludtam. Ezután kezdődött az ajándékozás. Mikor felébredtem Anyukám letett az ajándékaim mellé, de én rögtön elmásztam onnan, nem érdekelt mi van a dobozokban. Kaptam tanuló kutyust, labdát, zenélő játékot, vonatot, cipőt és könyvet.

A vacsora nagyon különleges volt, Viki készített mindent, kivéve a borlevest, amit Apukám szokott minden évben. Nálunk a borleves olyan családi hagyomány, mint másutt a halászlé. Elképzelhető, hogy jövőre megjelenik alternatívaként, de borlevesnek lennie kell.

A menü:

Szenteste

Borleves Pápaffy módra, karácsonyi kaláccsal

Lazacos tormás tojás remoulade mártással és wasabi habbal

Endívia- körte- narancs saláta

Sárgarépa/spárga kecskesajtos terrine, zöld dió kísérettel

Borsos kacsapástétom hagymakarikákkal

Libamájterrine borban főtt mazsolával

Karácsonyi sütemények

 

Szent Karácsony napja

Hideg fogasfilé Martini- mentahabbal, zöldségchutney-val

Gyöngytyúkleves

Húsos Waldorf saláta

Cseresznyés diós szarvasérmék almakocsonyával

Kéksajtos körteterrine

Karácsonyi jégkuglóf

Hát én ebből a fantasztikus menüből nem sokat ettem. Viszont életemben először kaptam édességet. Ettem többször mézes kalácsot és a fáról időnként levettem magamnak egy egy habcsókot.

A bejegyzés trackback címe:

https://apor.blog.hu/api/trackback/id/tr86881737

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása