Apor, Réka és Emese

Szeretném megőrizni a gyermekeim életének fontos pillanatait, ezzel örömet szerezni nekik, mikor nagyok lesznek. A blogot írom a családomnak és a barátaimnak is, akikkel ritkábban találkozom, így mindig tudják mi is történik velünk.

Apor, Réka és Emese

Lilypie Fourth Birthday tickers Lilypie Third Birthday tickers

Friss topikok

  • Opel P1: qwe (2013.02.10. 12:18) A 15 hónapos oltás, és ami utána következett
  • Kávé és Csokoládé: Trixi! Köszönöm szépen! Hát igen. Szerintem nagyon jó 3 gyerekes anyukának lenni. :) (2010.05.29. 11:08) Réka és Emese 1 éves
  • dorkaakos: Gyönyörűek, gratulálok, h ilyen ügyes Viki! (2010.04.06. 14:10) Húsvét
  • Kávé és Csokoládé: Köszönöm szépen! :) (2010.03.26. 17:23) Torta della Nonna
  • Kávé és Csokoládé: Köszönöm szépen! Azt hittem én vagyok az első, akitől a díjat kapod. :) (2010.02.21. 17:18) Díjat kaptam!

Ezt olvasom

Címkék

ági (1) ajándék (1) ajnácska (1) alsópáhok (5) altatás (1) alvás (7) apor (54) aporbeszéd (16) apu (1) arad (2) bababeszéd (1) babaétel (2) babanémet (1) babaúszás (10) baleset (2) baracs (2) barátok (2) bcg (1) bendegúz (3) beszéd (6) beszédfejlődés (2) betegség (9) bölcsőhalál (1) bor (2) borkóstoló (1) cipő (2) csokoládé (2) dalok (1) desszert (15) díj (2) dunaújváros (1) egészség (3) egészséges (1) egészséges finom (3) emese (3) emi (3) érdekesség (1) értelem (2) esküvő (1) ételallergia (3) ételek (1) ételfotó (1) etetés (9) evés (1) fejlődés (21) fejlődés. (1) ferenczi attila (1) főétel (1) fogápolás (1) fogzás (7) fürdés (2) gasztronómia (28) gluténmentes (2) gréta (1) gyereknémet (1) gyerekszáj (1) gyergyó (4) gyermekkönyv (2) gyermeknevelés (2) gyógymód (1) halétel (1) hasfájás (1) hazaérkezés (1) hinta (1) hízás (3) homeopátia (5) horvátország (3) hozzátáplálás (5) hunor (3) húsvét (4) ikerterhesség (3) ikrek (43) ikrek. (1) irodalom (6) ital (2) járás (4) javítás (1) kakaó (1) karácsony (5) kávé (1) kedvencek (1) keksz (1) kenguru (1) képek (6) keresztelő (4) kinga (2) kirándulás (3) könyv (4) kötődés (2) kúszás (1) lábak (1) likőr (1) lisztérzékenység (3) lisztérzékeny recept (1) magor (3) manóklub (1) mászás (2) menü (1) mikulás (2) mondóka (1) mondókák (1) mozgás (2) mozgásfejlődés (14) népzene (2) nyaralás (3) nyelvtanulás (1) oltás (4) ortopédia (1) orvos (1) óvoda (1) pályázat (1) politika (1) pszichológia (2) quo vadis (1) rajz (2) réka (4) réka beszél (1) rönkház (1) saláta (2) séta (3) stoller katalin (1) súlyfejlődés (4) sütőtök (2) székelyföld (1) szeremley (1) szilveszter (3) szobatisztaság (4) szoptatás (3) születés (3) születésnap (6) tábor (2) teca (1) temesvár (1) tenger gyümölcsei (1) terhesség (1) testvérek (4) torta (1) ülés (1) ultrahang (2) ünnep (19) úszás (1) utazás (7) vendég (1) vers (1) videó (8) zene (2) Címkefelhő

Egy kis gasztronómia

2009.08.06. 23:57 - Kávé és Csokoládé

Címkék: gasztronómia

Gondoltam írok arról is  milyen különleges dolgokat ettem itthon és másutt az elmúlt hónapokban. Kezdeném Viki által készített levessel. Mentás zöldborsókrém leves lazac betéttel. A recept pofonegyszerű és egy ízletes, különleges ételt kapunk 30 perc alatt.

Elkészítés:

A füstölt lazacot a legegyszerűbb a boltban megvásárolni, így az elkészítésnél időt nyerünk. Tehát egy fazékban vajat olvasztunk, rátesszük az apróra vágott vöröshagymát, majd a zöldborsót, majd felengedjük vízzel. Ez gyorsan megfő. Ezután apróra vágott friss mentát szórunk bele. Majd ezeket összeturmixoljuk. Zöldcitrommal, sóval, borssal ízesítjük.
Tálaláskor a tetejére rakunk a füstölt lazacdarabokból és friss mentával díszitjük.

A másik két finom dolgot Zsolt készítette. Szarvasgombás vaj és szarvasgombás majonéz. Az utóbbi természetesen nem bolti volt.

Készítettem én is valamit. Imre sütött vaslapon padlizsánszeleteket, én ehhez készítettem török fennsíkmártást. Hozzávalók: joghurt, friss menta, só, citrom, fokhagyma, olívaolaj. Ebbe mi belekevertük a padlizsánokat, de lehet úgyis enni, hogy a szeletek tetejére kenjük, ízlés dolga. Én elkészítettem a mártást egyik este, majd elaltattam Aport, ezalatt Szilárd és Imre még jól nyakon öntötte olívaolajjal. Én óvatosabb voltam. Igazuk volt, mert finomabb lett. Egy másik finomság a sült padlizsánhoz.: olajon pirítunk erős paprikát oregánóval és fokhagymával.

Temesvár, Dóm tér, Intermezzo olasz vendéglő. Itt kóstoltam Panna cotta-t. Ez egy olasz tejpuding, amiből én karamell ízűt ettem karamell öntettel. Mesés volt.

Ha valakit érdekel az elkészítési módja, akkor itt található egy jó recept az epres változatra.

                                                

Csak megemlítem az örök kedvencemet a nutellás kenyeret. Ezt Londonban szerettem meg, mikor Jack-nek készítettem délutánonként.

A bejegyzés trackback címe:

https://apor.blog.hu/api/trackback/id/tr261293832

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása