Apor, Réka és Emese

Szeretném megőrizni a gyermekeim életének fontos pillanatait, ezzel örömet szerezni nekik, mikor nagyok lesznek. A blogot írom a családomnak és a barátaimnak is, akikkel ritkábban találkozom, így mindig tudják mi is történik velünk.

Apor, Réka és Emese

Lilypie Fourth Birthday tickers Lilypie Third Birthday tickers

Friss topikok

  • Opel P1: qwe (2013.02.10. 12:18) A 15 hónapos oltás, és ami utána következett
  • Kávé és Csokoládé: Trixi! Köszönöm szépen! Hát igen. Szerintem nagyon jó 3 gyerekes anyukának lenni. :) (2010.05.29. 11:08) Réka és Emese 1 éves
  • dorkaakos: Gyönyörűek, gratulálok, h ilyen ügyes Viki! (2010.04.06. 14:10) Húsvét
  • Kávé és Csokoládé: Köszönöm szépen! :) (2010.03.26. 17:23) Torta della Nonna
  • Kávé és Csokoládé: Köszönöm szépen! Azt hittem én vagyok az első, akitől a díjat kapod. :) (2010.02.21. 17:18) Díjat kaptam!

Ezt olvasom

Címkék

ági (1) ajándék (1) ajnácska (1) alsópáhok (5) altatás (1) alvás (7) apor (54) aporbeszéd (16) apu (1) arad (2) bababeszéd (1) babaétel (2) babanémet (1) babaúszás (10) baleset (2) baracs (2) barátok (2) bcg (1) bendegúz (3) beszéd (6) beszédfejlődés (2) betegség (9) bölcsőhalál (1) bor (2) borkóstoló (1) cipő (2) csokoládé (2) dalok (1) desszert (15) díj (2) dunaújváros (1) egészség (3) egészséges (1) egészséges finom (3) emese (3) emi (3) érdekesség (1) értelem (2) esküvő (1) ételallergia (3) ételek (1) ételfotó (1) etetés (9) evés (1) fejlődés (21) fejlődés. (1) ferenczi attila (1) főétel (1) fogápolás (1) fogzás (7) fürdés (2) gasztronómia (28) gluténmentes (2) gréta (1) gyereknémet (1) gyerekszáj (1) gyergyó (4) gyermekkönyv (2) gyermeknevelés (2) gyógymód (1) halétel (1) hasfájás (1) hazaérkezés (1) hinta (1) hízás (3) homeopátia (5) horvátország (3) hozzátáplálás (5) hunor (3) húsvét (4) ikerterhesség (3) ikrek (43) ikrek. (1) irodalom (6) ital (2) járás (4) javítás (1) kakaó (1) karácsony (5) kávé (1) kedvencek (1) keksz (1) kenguru (1) képek (6) keresztelő (4) kinga (2) kirándulás (3) könyv (4) kötődés (2) kúszás (1) lábak (1) likőr (1) lisztérzékenység (3) lisztérzékeny recept (1) magor (3) manóklub (1) mászás (2) menü (1) mikulás (2) mondóka (1) mondókák (1) mozgás (2) mozgásfejlődés (14) népzene (2) nyaralás (3) nyelvtanulás (1) oltás (4) ortopédia (1) orvos (1) óvoda (1) pályázat (1) politika (1) pszichológia (2) quo vadis (1) rajz (2) réka (4) réka beszél (1) rönkház (1) saláta (2) séta (3) stoller katalin (1) súlyfejlődés (4) sütőtök (2) székelyföld (1) szeremley (1) szilveszter (3) szobatisztaság (4) szoptatás (3) születés (3) születésnap (6) tábor (2) teca (1) temesvár (1) tenger gyümölcsei (1) terhesség (1) testvérek (4) torta (1) ülés (1) ultrahang (2) ünnep (19) úszás (1) utazás (7) vendég (1) vers (1) videó (8) zene (2) Címkefelhő

Torta della Nonna

2010.03.11. 14:54 - Kávé és Csokoládé

Címkék: könyv irodalom gasztronómia desszert

Elolvastam a napokban Frances Mayer: Napsütötte Toszkána c. kötetét. Nagyon magával ragadott a könyv hangulata. Frances Mayer és élettársa Kaliforniában tanítanak egy egyetemen és minden nyarat és téli szünidőt Toszkánában töltenek. Megvásárolnak egy régi házat és otthont faragnak belőle. Az írónő részletesen beszámol a házfelújításról. Ezek a részek engem annyira nem kötöttek le, ennek ellenére nagyon szerettem olvasni. A regény tartalmaz sok sok receptet, ír a toszkán konyháról, szokásokról és érdekes útleírásokat is tartalmaz a tartományról.

      

 

 

 

 

 

Ízelítőül egy rövid idézet a könyvből:

"Másnap délután olívaolaj-kóstolót rendeznek a városban. Ez az első festája az olio extravergine del colle Cortonesének, vagyis a cortonai hegyek extra szűz olajának. Eszembe jut az evőkanál olaj, amelyet legyűrtem a mulinóban, de ezúttal a pékség friss kenyere is jár a kóstoláshoz. A piazzán kilenc termelő friss olaját lehet megízlelni. A hosszú asztalokat cserepes olajfák veszik körül.
– Erre álmomban sem gondoltam – mondja Ed, miközben a negyedik vagy az ötödik olajat kóstoljuk.
Ugyanolyan frissek ezek az olajok is, mint a miénk. Az ízükben ugyanaz az élénkség van, amitől megnyalom a szájam szélét. Finom eltéréseket lehet felfedezni az egyes olajok között: az egyikben érzem a forró nyári szelet, a másikban az első őszi esőt, a harmadikban a római út hangulatát, a negyedikben a leveleken táncoló napfényt. De mindegyiknek zöld az íze, és mindegyik tele van élettel."

Ebben a kötetben találkoztam a Torta della Nonna (Nagymama tortája) nevű toszkán desszerttel és gondoltam kipróbálom. Az interneten 100- féle Torta della Nonna található. Végül nem Frances Mayer receptjét alkalmaztam. Ő egyébként kukoricalisztet használ és a közepébe teszi a krémet, én a tetejére tettem. Ami a legfontosabb, hogy ezt a tortát fenyőmaggal kell megszórni. A krémet az olaszok crema pasticcera-nak nevezik, ami nagyon hasonló a nálunk ismert ún. sárgakrémhez.

Hozzávalók:

A tésztához:

- 400 gramm liszt

- 200 gramm vaj

- 140 gramm cukor

- 3 db. tojássárga

- 1 tasak vaníliáscukor

- 1 csipet só

- fél csomag sütőpor

A krémhez:

- 4 tojás sárgája

- 60 gramm liszt

- 500 ml tej

- fél vaníliarúd

- 125 gramm cukor

- fél citrom héja

 A tetejére:

- porcukor, fenyőmagok

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Elkészítés:

- A vajat a cukorral habossá keverem, majd hozzáadom a tojássárgákat és tovább keverem. Én gépi keverőt használtam. Ezután hozzáadom a sütőporral elkevert lisztet és összekeverem. Ezután kiöntöm a sütőpapírra és összegyúrom, majd becsomagolom egy fóliába és minimum fél órát a hűtőben pihentetem.

- Közben elkészítem a krémet. Felteszem a tejet alacsony túzre és felforralom. Teszek bele fél vaníliarúdat, úgy hogy a belsejét kikaparom. Majd a tojássárgákat habosra keverem a cukorral. Hozzáadom a lisztet. Ezután a tejet beleöntöm a masszába, majd belereszelem a citromhéjat. Ezután lehetőleg vízfürdőn addig keverem, míg be nem sűrűsödik. Amikor elkészült a krém hideg helyre teszem.

- Amíg hűl a krém kiveszem a tésztát a hűtőből. Meggyúrom, sodrófával kinyújtom, majd belehelyezem egy körülbelül 26 cm átmérőjű tortaformába. Én sütőpapírt használtam, amelyet előtte kivajaztam és megszórtam liszttel. Miután beleraktam a tésztát a formába megszúrkálom több helyen egy hegyes késsel. Ezután ráöntöm a krémet, majd a tetejére vagy készítek még egy tésztaréteget vagy pedig pusztán rászórom a fenyőmagokat. Én a tészta széleit újragyúrtam, formákat szakítottam belőle és a torta tetejére raktam. 

- Korábban előmelegítettem a sütőt. 180 fokon kell sütni 45- 50 percet.

Porcukorral tálalalom.

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://apor.blog.hu/api/trackback/id/tr461831434

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

dorkaakos 2010.03.22. 12:47:30

Szia Anika! Én is olvastam a könyvet, nekem is tetszett, ügyes vagy, h megcsináltad a tortát! Ahogy nézem, lassan félig gastrobloggá alakul a blogod :-), igazán finomnak kinéző dolgokat főzőcskéztek!
Puszi Nektek: Trixi
süti beállítások módosítása