Apor, Réka és Emese

Szeretném megőrizni a gyermekeim életének fontos pillanatait, ezzel örömet szerezni nekik, mikor nagyok lesznek. A blogot írom a családomnak és a barátaimnak is, akikkel ritkábban találkozom, így mindig tudják mi is történik velünk.

Apor, Réka és Emese

Lilypie Fourth Birthday tickers Lilypie Third Birthday tickers

Friss topikok

  • Opel P1: qwe (2013.02.10. 12:18) A 15 hónapos oltás, és ami utána következett
  • Kávé és Csokoládé: Trixi! Köszönöm szépen! Hát igen. Szerintem nagyon jó 3 gyerekes anyukának lenni. :) (2010.05.29. 11:08) Réka és Emese 1 éves
  • dorkaakos: Gyönyörűek, gratulálok, h ilyen ügyes Viki! (2010.04.06. 14:10) Húsvét
  • Kávé és Csokoládé: Köszönöm szépen! :) (2010.03.26. 17:23) Torta della Nonna
  • Kávé és Csokoládé: Köszönöm szépen! Azt hittem én vagyok az első, akitől a díjat kapod. :) (2010.02.21. 17:18) Díjat kaptam!

Ezt olvasom

Címkék

ági (1) ajándék (1) ajnácska (1) alsópáhok (5) altatás (1) alvás (7) apor (54) aporbeszéd (16) apu (1) arad (2) bababeszéd (1) babaétel (2) babanémet (1) babaúszás (10) baleset (2) baracs (2) barátok (2) bcg (1) bendegúz (3) beszéd (6) beszédfejlődés (2) betegség (9) bölcsőhalál (1) bor (2) borkóstoló (1) cipő (2) csokoládé (2) dalok (1) desszert (15) díj (2) dunaújváros (1) egészség (3) egészséges (1) egészséges finom (3) emese (3) emi (3) érdekesség (1) értelem (2) esküvő (1) ételallergia (3) ételek (1) ételfotó (1) etetés (9) evés (1) fejlődés (21) fejlődés. (1) ferenczi attila (1) főétel (1) fogápolás (1) fogzás (7) fürdés (2) gasztronómia (28) gluténmentes (2) gréta (1) gyereknémet (1) gyerekszáj (1) gyergyó (4) gyermekkönyv (2) gyermeknevelés (2) gyógymód (1) halétel (1) hasfájás (1) hazaérkezés (1) hinta (1) hízás (3) homeopátia (5) horvátország (3) hozzátáplálás (5) hunor (3) húsvét (4) ikerterhesség (3) ikrek (43) ikrek. (1) irodalom (6) ital (2) járás (4) javítás (1) kakaó (1) karácsony (5) kávé (1) kedvencek (1) keksz (1) kenguru (1) képek (6) keresztelő (4) kinga (2) kirándulás (3) könyv (4) kötődés (2) kúszás (1) lábak (1) likőr (1) lisztérzékenység (3) lisztérzékeny recept (1) magor (3) manóklub (1) mászás (2) menü (1) mikulás (2) mondóka (1) mondókák (1) mozgás (2) mozgásfejlődés (14) népzene (2) nyaralás (3) nyelvtanulás (1) oltás (4) ortopédia (1) orvos (1) óvoda (1) pályázat (1) politika (1) pszichológia (2) quo vadis (1) rajz (2) réka (4) réka beszél (1) rönkház (1) saláta (2) séta (3) stoller katalin (1) súlyfejlődés (4) sütőtök (2) székelyföld (1) szeremley (1) szilveszter (3) szobatisztaság (4) szoptatás (3) születés (3) születésnap (6) tábor (2) teca (1) temesvár (1) tenger gyümölcsei (1) terhesség (1) testvérek (4) torta (1) ülés (1) ultrahang (2) ünnep (19) úszás (1) utazás (7) vendég (1) vers (1) videó (8) zene (2) Címkefelhő

A születésnapi menü

2010.01.19. 20:58 - Kávé és Csokoládé

Címkék: születésnap ünnep gasztronómia desszert

Azt ígértem, hogy leírom a hétvégi menüsort. Viki készítette a levest és a főétel egy részét, én pedig az előételt és a desszertet. Megint csak azoknak az ételeknek a receptjeit írnám le, amelyeket jómagam készítettem, a többi pedig elkérhető, bárkinek szívesen elküldöm.

Az előétel: Fűszeres borban párolt körte kéksajtos, diós habbal

A leves: Borleves fahéjas pirítóssal

A főétel: Kacsasült áfonyás, narancsos lilakáposztával

A desszert: Mandulás, datolyás csokoládéfagylalt kávéöntettel

A leves megosztotta a jelenlévőket, amiatt, hogy nem volt édes. Az eddigi borlevesek, melyek itthon készültek egytől egyig édesek voltak és karácsonyi fűszerezéssel készültek. Ezután ez teljesen más volt. Sós volt és maga a leves borból, tojássárgából és marhaalapléből állt. Nekem ízlett nagyon. A lilakáposztát Szilárd készítette ismét. Szintén remek lett. A kacsa is nagyon finom lett, a piacon szereztünk be házi kacsát. A recept nem volt teljesen pontos, mert ha követjük minden pontját, akkor bizony nem lett volna puha a húsa. Egyszer Viki előpárolta, majd másnap került a sütőbe.

Fűszeres borban párolt körte kéksajtos, diós habbal

Hozzávalók 4 személyre:

- 2 szép körte, lehetőleg kemény és nem túlérett.

- 2 dl tejszín

- darabosra tört dió. Én találomra tettem bele, de a recept azt mondja 20 db. dió.

- 60 gramm kéksajt

- 5 dl jó minőségű vörösbor

- fahéj, szegfűszeg, pici bors, szerecsendió

Feltesszük a bort a tűzre, miután felforrt belerakjuk a fűszereket. A körtéket meghámozzuk és félbevágjuk, majd a borba tesszük és puhára főzzük lassú tüzön. Vigyázni kell, hogy ne legyen túl puha, mert akkor nem lesz szép a tányéron. Közben felverjük a tejszínt habbá és belemorzsoljuk a kéksajtot és a diót is hozzáadjuk. Amikor megvan a körte kivesszük a magházat, ezt eldobjuk, majd kikaparjuk a belsejét és félretesszük. A kikapart körtehúst apróra vágjuk és hozzákeverjük a habhoz. Végül a körte közepébe teszünk a habból és készen is van.

Nekem nagyon ízlett a végerdmény. Igazi édes- sós kavalkád volt.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Mandulás, datolyás csokoládéfagylalt kávéöntettel

A receptet Vrábel Krisztina könyvében találtuk, a Dolce Vita Magyarországon c. kötetben. Az eredeti fagylalt mogyoróval és fügével készül. Több okból ezen változtattunk, de szerettünk volna hasonlót kapni.

Hozzávalók:

- 8 szem 4 felé vágott datolya

- 10 dkg. mandula

- 4 tojás

- 200 gramm étcsokoládé, lehetőleg minimum 75 százalékos

- 1,5 dl tejszín

- 2,5 dl tej

- 50 gramm cukor

Ez a recept azért is nagyon tetszett, mert nem kell bele sok cukor. Gondoltam jó alkalom arra, hogy Apor életében először fagylaltot egyen.

Az elkészítés:

Először a tojássárgákat a cukorral fehér habbá verjük, majd felöntjük a tejjel és a tejszínnel. Ezután vízfürdőre tettem és kicsi lángon állandóan kevergetve sűrűbbre főztem. Ezután egy másik lábosban felolvasztottam a csokoládét. Amikor mindkettő langyos lett a csokoládét hozzáadtam a tojáshoz. Ezután belekevertem a mandulát és a datolyát. A végén a tojásfehérjéket felvertem, majd óvatosan beleforgattam a krémbe. Egy őzgerincforma aljára fóliát tettem és ráöntöttem a krémet és lefagyasztottam. Az eredeti recept úgy szól, hogy minimum 4 órát legyen a fagyasztóban és tálalás előtt 10 perccel vegyük ki. Majd főzünk egy kávét, amiben felolvasztunk egy tábla étcsokoládét és a fagylaltra öntjük, lehetőleg melegen. A fagylalt olasz neve semifreddo. Na ez az ami nekem nem sikerült, pedig 20 percet állt szobahőmérsékleten. Zsolt ezt szóvá is tette, közölte, hogy fagyott a desszert és nem olyan, mint amilyennek lennie kell. Ennek ellenére remek volt. A gyerekek 2 szeletet is megettek belőle. Apor másfelet.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://apor.blog.hu/api/trackback/id/tr411685866

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása