Apor, Réka és Emese

Szeretném megőrizni a gyermekeim életének fontos pillanatait, ezzel örömet szerezni nekik, mikor nagyok lesznek. A blogot írom a családomnak és a barátaimnak is, akikkel ritkábban találkozom, így mindig tudják mi is történik velünk.

Apor, Réka és Emese

Lilypie Fourth Birthday tickers Lilypie Third Birthday tickers

Friss topikok

  • Opel P1: qwe (2013.02.10. 12:18) A 15 hónapos oltás, és ami utána következett
  • Kávé és Csokoládé: Trixi! Köszönöm szépen! Hát igen. Szerintem nagyon jó 3 gyerekes anyukának lenni. :) (2010.05.29. 11:08) Réka és Emese 1 éves
  • dorkaakos: Gyönyörűek, gratulálok, h ilyen ügyes Viki! (2010.04.06. 14:10) Húsvét
  • Kávé és Csokoládé: Köszönöm szépen! :) (2010.03.26. 17:23) Torta della Nonna
  • Kávé és Csokoládé: Köszönöm szépen! Azt hittem én vagyok az első, akitől a díjat kapod. :) (2010.02.21. 17:18) Díjat kaptam!

Ezt olvasom

Címkék

ági (1) ajándék (1) ajnácska (1) alsópáhok (5) altatás (1) alvás (7) apor (54) aporbeszéd (16) apu (1) arad (2) bababeszéd (1) babaétel (2) babanémet (1) babaúszás (10) baleset (2) baracs (2) barátok (2) bcg (1) bendegúz (3) beszéd (6) beszédfejlődés (2) betegség (9) bölcsőhalál (1) bor (2) borkóstoló (1) cipő (2) csokoládé (2) dalok (1) desszert (15) díj (2) dunaújváros (1) egészség (3) egészséges (1) egészséges finom (3) emese (3) emi (3) érdekesség (1) értelem (2) esküvő (1) ételallergia (3) ételek (1) ételfotó (1) etetés (9) evés (1) fejlődés (21) fejlődés. (1) ferenczi attila (1) főétel (1) fogápolás (1) fogzás (7) fürdés (2) gasztronómia (28) gluténmentes (2) gréta (1) gyereknémet (1) gyerekszáj (1) gyergyó (4) gyermekkönyv (2) gyermeknevelés (2) gyógymód (1) halétel (1) hasfájás (1) hazaérkezés (1) hinta (1) hízás (3) homeopátia (5) horvátország (3) hozzátáplálás (5) hunor (3) húsvét (4) ikerterhesség (3) ikrek (43) ikrek. (1) irodalom (6) ital (2) járás (4) javítás (1) kakaó (1) karácsony (5) kávé (1) kedvencek (1) keksz (1) kenguru (1) képek (6) keresztelő (4) kinga (2) kirándulás (3) könyv (4) kötődés (2) kúszás (1) lábak (1) likőr (1) lisztérzékenység (3) lisztérzékeny recept (1) magor (3) manóklub (1) mászás (2) menü (1) mikulás (2) mondóka (1) mondókák (1) mozgás (2) mozgásfejlődés (14) népzene (2) nyaralás (3) nyelvtanulás (1) oltás (4) ortopédia (1) orvos (1) óvoda (1) pályázat (1) politika (1) pszichológia (2) quo vadis (1) rajz (2) réka (4) réka beszél (1) rönkház (1) saláta (2) séta (3) stoller katalin (1) súlyfejlődés (4) sütőtök (2) székelyföld (1) szeremley (1) szilveszter (3) szobatisztaság (4) szoptatás (3) születés (3) születésnap (6) tábor (2) teca (1) temesvár (1) tenger gyümölcsei (1) terhesség (1) testvérek (4) torta (1) ülés (1) ultrahang (2) ünnep (19) úszás (1) utazás (7) vendég (1) vers (1) videó (8) zene (2) Címkefelhő

"Török tejbegríz"

2010.01.27. 21:30 - Kávé és Csokoládé

Címkék: utazás gasztronómia desszert

Elolvastam Mautner Zsófia könyvét a Chili és Vaníliát. A könyv nagyon tetszett, majdnem egy lélegzettel olvastam végig. Izgalmas volt számomra ez az ízutazás. Zsófi 13 évet élt külföldön és közben megismerte az adott ország konyháját, főzött és éttermeket látogatott.

A könyvet lapozva sajnálom, hogy korábban utazásaim során nem a gasztronómia volt a fő célpont. Mielőtt nem voltak gyermekeim többet csavarogtam Európában. Olaszországban beértem egy pizzával, Londonban pedig boldog voltam egy gyorséttermi Fish and Chips-szel. Jártam Trentóban gyermekkoromban úszóversenyen, ahol illett volna kóstolni Dél- tiroli gombócot, persze én egy vendéglőben pizzát ettem. Számos ország konyhájából pedig nem maradt számomra semmi emlék, pedig jártam Krakkóban, Korfun, Kassán, többször Bécsben és sorolhatnám. Remélem bepótolom majd egyszer. Nagyon szeretném.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Egy gyorsétterem- London. Sajnos a nevét nem tudom, ha valaki járt itt, írja meg nekem.

 

Persze maradtak emlékezetes pillanatok is. Torockón különlegesen finom ételeket ettem Király Mária otthonában.

2007-ben 20 napot töltöttünk Ausztriában és Dél- Németországban. Itt majdnem minden nap más vendéglőben ettünk. Különleges volt a müncheni Hofbräuhaus is, ahol fantasztikus csülköt ettünk, aminek ropogott a bőre, pont úgy ahogyan kell.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Hofbräuhaus- München

 

Nézzük a desszertet. Tehát a török tejbegríz nem más, mint csíkokra vágott réteslap tejbegrízzel, hozzá fahéjas kardamomos szirup. A recept elolvasható Mautner Zsófia könyvében. Picit alakított az eredeti változaton, mert a török hozzávalókat lehetetlen beszerezni itthon. Én pirított mandulával és vaníliás tejszínhabbal tálaltam.                                                                                

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://apor.blog.hu/api/trackback/id/tr881707653

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása